AVUI

max:11º
min:-1º
Sou a: Inici / L’AJUNTAMENT DE GUISSONA I ELS SEUS CENTRES ESCOLARS APOSTEN PER LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES ENTRE ELS ESCOLARS A TRAVÉS D EL PROGRAMA TEI

L’AJUNTAMENT DE GUISSONA I ELS SEUS CENTRES ESCOLARS APOSTEN PER LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES ENTRE ELS ESCOLARS A TRAVÉS D EL PROGRAMA TEI

Guissona és el primer municipi TEI de les terres de Lleida, municipi que en tots els centres educatius de la vila treballen contra la violència i l’assetjament escolar a educació infantil, primària i secundària. Té un caràcter institucional i implica tota la comunitat educativa.

 

Aquest dimarts, 28 de gener, el Pla Educatiu d’Entorn de Guissona ha fet la presentació oficial del programa TUTORIA ENTRE IGUALS entre els alumnes dels centres educatius de la vila, que aquest curs 2019-2020 porten a terme el programa.

En aquest acte de presentació hi ha participat els 670 alumnes implicats en la tutoria entre iguals. Ha estat un acte dinamitzat per la Cremallera i encapçalat pels agents que lideren el programa TEI: l’alcalde, Jaume Ars; l’inspector d’educació, Manel Serrabona, el dinamitzador del programa TEI, Andrés Bellido i les direccions dels centres educatius.

En aquesta presentació hi ha participat com a tutoritzats els alumnes de P3, tercer de primària i primer d’ESO i com a tutors els alumnes de P5, cinquè de primària i tercer d’ESO, respectivament.

Participen en el projecte els cinc centres educatius de la vila INS Guissona, Fedac Guissona, Escola Ramon Estadella, Escola Ramon Faus i Esteve i Fedac Guissona

Guissona és el primer municipi TEI de les terres de Lleida, municipi que en tots els centres educatius de la vila treballen contra la violència i l’assetjament escolar a educació infantil, primària i secundària. Té un caràcter institucional i implica tota la comunitat educativa.

La tutoria entre iguals és un mètode d’aprenentatge cooperatiu basat en la creació de parelles d’alumnes, amb una relació asimètrica (derivada de l’adopció del rol de tutor i del rol de tutoritzat), amb un objectiu comú, conegut i compartit (com ara l’adquisició d’una competència curricular), que s’assoleix a través d’un marc de relació planificat pel professor.

Aquesta metodologia d’aprenentatge és àmpliament utilitzada en molts països (sota la denominació Peer Tutoring), tant en l’educació reglada com la no reglada i en tots els nivells educatius i àrees curriculars. És recomanada per experts en educació, com ara la UNESCO, com una de les pràctiques instructives més efectives per a l’educació de qualitat (Topping, 2000).

 

Ajuntament de Guissona

28/01/2020