Es demana que s’acceleri el procés d’ampliació de l’Institut de Guissona, en vista de les necessitats d’espai per poder acollir totes les demandes d’escolarització, que la vila de Guissona, per l’augment de població constant ha d’atendre.
L’ Alcalde de la Vila de Guissona, el Sr. Josep Cosconera i la Regidora d’Educació, la Sra. Angelina Infante el divendres 26 de febrer s’han reunit a Barcelona amb el Sr. Camil Fortuny, Director General de Recursos del Sistema Educatiu del Departament d’Educació de la Generalitat, i amb el Director dels SSTT d’Educació de Lleida, Sr Antonio López, per demanar que s’acceleri el procés d’ampliació de l’Institut de Guissona, en vista de les necessitats d’espai per poder acollir totes les demandes d’escolarització, que la vila de Guissona, per l’augment de població constant, ha d’atendre.
El dijous 14 de gener tècnics dels Serveis Territorials de Lleida van fer una visita prèvia al centre per estudiar les diferents possibilitats i es va decidir fer l’ampliació a 3 línies amb algunes aules complementàries.
El director general va manifestar que l’obra estava inclosa en les previsions del 2010 i que hi ha la voluntat del Departament de dur-la a terme.
El Departament d’Educació fa un gran esforç per poder atendre totes les necessitats educatives i d’escolarització del territori i considera Guissona un lloc d’atenció preferent, ja que té un 48% de població nouvinguda jove i un índex de natalitat molt gran.
L’Institut Guissona, que és un centre públic inaugurat el 2002 amb les previsions de dues línies d’ESO per curs, s’ha vist desbordat i ara gairebé duplica la seva capacitat en dues línies més. Així mateix s’imparteix el Batxillerat i des de fa quatre cursos també ha ampliat la seva oferta educativa amb dos cicles formatius en horari de tarda i en conveni amb l’empresa local CAGSA, d’abast estatal, donada la necessitat d’ampliar la formació dels seus treballadors/es i la possibilitat de millorar l’oferta educativa.
És per això que a l’Institut hi ha instal·lats 3 mòduls prefabricats i ha de duplicar els espais per poder tenir tallers complementaris.