El passat dissabte 30 d’octubre l’olor de castanyes va retornar al nostre eix comercial de Guissona fruit de la col·laboració entre l’Associació de Comerciants de Guissona i l’Agrupació Escoltes i Guies Bella IESSO.
El passat dissabte 30 d’octubre l’olor de castanyes va retornar al nostre eix comercial de Guissona fruit de la col·laboració entre l’Associació de Comerciants de Guissona i l’Agrupació Escoltes i Guies Bella IESSO. Sota el nom nostàlgic de ‘Castanyada Popular’, aquest esdeveniment va seguir l’actual línia estratègia de l’Associació de Comerciants: fomentar el comerç de proximitat tot potenciant els comerços i restauradors associats i reforçant el seu vincle amb els vilatans.
L’esdeveniment va consistir en 5 accions que giraven al voltant d’un punt central, la venda de castanyes a la Plaça Major a càrrec de l’Agrupació Escoltes i Guies Bella IESSO. Els restauradors van oferir als assistents un Mos-Toc d’edició especial amb sabors de temporada mentre que els comerciants, una vegada més, van premiar als seus clients amb un ‘Val per una paperina gratuïta’ per tots aquells que presentessin tiquets de compra acumulada superiors a 30€ del dia de l’esdeveniment. Paral·lelament, els menuts van comptar amb entreteniments de tota mena relacionats amb la castanyada i Halloween: maquillatges terrorífics, pintada de dibuixos i un conta contes amb ‘La carabassa que volia robar la castanyada’. Per últim i mereixedora d’una menció especial, la gimcana ‘Halloween time’ va ser, sens dubte, l’activitat infantil amb més èxit de la jornada. Els carrers es van omplir de nens i nenes que seguien una ruta de comerços preestablerta en la qual, a cada aparador, hi van trobar una pregunta tipus test en anglès –adaptada al nivell i amb traducció– sobre aquesta festivitat celta tan estesa. Va ser tan senzill com deliciós, el truc: respondre a totes les preguntes, el tracte: rebre a canvi un dolç especial i casolà a l’última parada, El Món de les Xuxes.
La resposta popular a la proposta va ser, més enllà d’un èxit –castanyes esgotades, un 45% més d’inscripcions a la gimcana de les previstes i 31 vals per una paperina gratuïta entregats–, una demostració. Una prova més que el potencial del comerç de proximitat no té sostre quan s’aconsegueix que compradors i comerços tinguin el mateix denominador comú: les persones.
Guissona, 5 de novembre de 2021.