Tal i com marcava la programació setmanal, Guissona va cloure ahir, els capvespres a la Romana. Una edició especial, marcada per la situació actual, amb l’anul·lació del Mercat Romà, previst pel dissabte.
Tal i com marcava la programació setmanal, Guissona va cloure ahir, els capvespres a la Romana. Una edició especial, marcada per la situació actual, amb l’anul·lació del Mercat Romà, previst pel dissabte. En aquesta ocasió, el gegant del BACUS va ser present en cada capvespre i en ocasions el protagonista de la festa, ja que enguany celebrava 10 anys.
Enguany, l’Ajuntament, en col·laboració amb el Museu de Guissona, va apostar per uns capvespres amb artistes de proximitat. Aquesta edició va començar el dilluns 13, però a causa de les inclemències meteorològiques es va tenir que suspendre la proposta per aquest dia, i va ser aplaçada pel diumenge de la mateixa setmana.
El dimarts 14, el César i la Cleòpatra van sortir sota quatre gotes, amb el seu discurs, escortats pels seus legionaris i acompanyats del gegant Bacus, per saludar a totes i tots els Iessonencis. Seguidament el Duo de guitarres format per Maria Ribera i Jordi Sàbat, van presentar un repertori modernista, noucentista i avantguarda.
Dimecres va ser el torn de Patricia Mc-Gill i Carles Alcoy, que van recrear dos personatges romans, Giulia Balbilla i Caius Juli César, apropant-se al públic per explicar la seva vida més íntima.
El dijous, la plaça Major es va omplir de gom a gom per escoltar en Joan Pons, el Petit de Cal Eril, amb el seu últim àlbum “Energia fosca”, un disc còsmic i lluminós alhora.
La Jove companyia de dansa Montse Esteve va oferir el dissabte, un espectacle de petit format de dansa mesclat amb la poesia amb Joan Margarit.
Diumenge al vespre va ser el torn de Ethan Barea, un Guissonenc que amb la seva veu i guitarra ens va oferir música catalana, espanyola i internacional amb versions acústiques del pop més actual.
Alea teatre va ser la companyia que va cloure els capvespres, amb una venda d’esclaus molt selectiva i de nivell, i on els Iessonencis hi van col·laborar, oferint tot el que tenien, per cada un/a d’ells/es.
Paral·lelament, durant la setmana i amb l’objectiu de promoure el comerç local, es va crear un Concurs d’Aparadors Romans, guanyat per la llibreria Issauna.
Pels infants, es va oferir la proposta infantil, havien de trobar pels aparadors dels comerços els atributs que havia perdut el Bacus, i 20 dels participants entraven en el concurs d’un retallable del mateix gegant.
Tots els actes es van celebrar a la plaça Major engalanada per a l’ocasió i amb un aforament per a un màxim de 250 persones. Les propostes van oferir-se de manera gratuïta per a tota la població i es va poder complir amb mesures de prevenció actuals.