COMENIUS DE L'INS GUISSONA A POLÒNIA

El passat dia 29 de novembre quatre estudiants i quatres professors de l’institut de Guissona van marxar en direcció a Polònia, per realitzar el projecte Comenius amb l’objectiu de millorar l’anglès, conèixer noves cultures i fer amistats. Allí es van trobar amb alumnes de Romania, Alemanya, Italia i Polònia.

DIMECRES 10 DESEMBRE 2014

El passat dia 29 de Novembre quatre estudiants i quatres professors de l’institut de Guissona vam marxar en direcció a Polònia, per realitzar el projecte Comenius amb l’objectiu de millorar l’anglès, conèixer noves cultures i fer amistats. Allí ens vam trobar amb alumnes de Romania, Alemanya, Italia i Polònia.

El primer dia l’avió ens va deixar a Varsòvia, després ens vam allotjar a l’hotel i ens vam trobar amb la Gemma Guim, exalumna de l' institut , que ara està treballant a Varsòvia i ens va fer de guia. Ens va ensenyar alguns monuments representatius del comunisme. Al vespre vam poder degustar alguns dels plats típics de la gastronomia polonesa.

El segon dia el vam aprofitar per visitar el museu de la 2a Guerra Mundial i el casc antic de la capital. A mitja tarda ens vam trobar amb les alumnes italianes i es van dirigir cap a Lubawa. En arribar al lloc ens vam trobar amb les nostres famílies d’acollida.

El tercer dia vam anar a l' institut on ens van donar la benvinguda amb sal i pa que és la manera polonesa de rebre els convidats. Després els alumnes polonesos van representar una obra de teatre sobre la història de Lubawa. A mig matí van organitzar una gimkana històrica per a alumnes i professors per tal de conèixer el poble.

El quart dia vam exposar els treballs que els alumnes havíem treballat en els nostres països. Després ens vam dividir en diferents aules i grups per a treballar temes com: Com poder donar noves oportunitats a persones discapacitades mentalment o físicament. I com era la vida de la gent gran fa 50 anys i quins han estat els canvis més impactants.

El cinquè dia en una aula i en grups vam preparar la presentació de les oportunitats per a persones discapacitades. I en una altra aula vam fer el projecte de com podia canviar el món en 50 anys. Després vam elaborar un blog on hi vam penjar els diferents projectes.

El sisè dia vam anar a Gdänsk, ciutat portuària situada al nord de Polònia. Vam visitar el Museu de la Solidaritat, on hi havia una excel.lent exposició sobre la història dels sindicats polonesos i la lluita que van haver de fer els treballadors de les drassanes per tal d' aconseguir drets fonamentals. Després vam fer un tomb pel bonic casc antic. A la tarda vam anar a Sopó, lloc molt turístic i freqüentat per la classe benestant polonesa. Des del passaig marítim vam poder contemplar la posta del sol al mar Bàltic.

L’últim dia cada grup va exposar oralment el seu treball. Després d' esmorzar vam anar al poliesportiu del centre on vam jugar a hoquei. Alguns estudiants polonesos anaven disfressats. Era la vigilia de Santa Claus. I per a ells era un dia molt alegre. A la nit vam fer el sopar de comiat alumnes i professors. Després els alumnes vam acabar la nit fent una festa.

L' endemà ens vam acomiadar de les famílies d’acollida i ens van dirigir a l' aeroport de Varsòvia on vam agafar l’avió direcció a Barcelona i a les 22:00 van arribar a Guissona.

Sens dubte, malgrat el fred, ha estat una experèriencia molt positiva poder conviure durant una setmana amb nois i noies d' altres països.