L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 va oferir el passat dissabte, 29 de desembre al vespre al Pavelló Municipal el concert de NADAL amb ‘Viena, punt de trobada’
L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 va oferir el passat dissabte, 29 de desembre al vespre al Pavelló Municipal el concert de NADAL amb ‘Viena, punt de trobada’.
En aquesta ocasió, l’orquestra presenta un programa “que està relacionat amb la ciutat de Viena” amb compositors i músics que, d’una manera o altra, estan relacionats amb aquest punt de referència musical des de fa molts anys”.
En aquest sentit, s’han escollit músics que, o bé van viure a Viena o bé hi van estudiar o estar de pas. Vam sentir, per exemple, “Battaglia”, de F. I. Biber (1644-1704), “Música Notturna de Madrid”, de L. Boccherini /1745-1805), el “Divertiment KV138” de W. A. Mozart (1756-1791), els “Valsos Nobles op 77”, de F. Schubert (1797-1828) i les “Danses hongareses”, de J. Brahms (1833-1897). L’orquestra ens ajudarà a fer un recorregut musical “amb obres que van des del Barroc fins al Romanticisme”.
El concert 0 no pretén ser una imitació dels concerts mundialment populars que es fan a Viena per Nadal, “tot i que és clar que hi trobareu valsos i dansa hongaresa”. La música sí que és vienesa i el concert és “absolutament directe i amè, destinat a qualsevol persona sensible a la música” encara que no tingui l’oïda acostumada a la música clàssica.
L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 va néixer l’any 2000 i està format per 15 músics. Des que es va començar, es va constituir en format, tan sols, de cordes. “Per tant, a la nostra orquestra només hi ha violins, violes, violoncels i contrabaix”.
El conjunt ha donat un gran impuls i difusió a la música per a formació d’orquestra de cordes amb uns programes que combinen investigació i proximitat. Amb els anys, l’orquestra s’ha especialitzat en repertoris de corda, també han fet una recerca contínua i important “d’obres de tot el planeta escrites per a formacions com la nostra”.
Una altra marca de la casa de l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 és “entendre la música com un llenguatge absolutament global, no encasellada en clàssica o moderna”. En el cas de l’orquestra, qualsevol peça que interpreten per a corda, es podria fer amb qualsevol altre instrument.
Unes dues-centes persones van assistir a l’audició que va tenir una durada d’uns 90 minuts.