Aquest dimecres, un centenar d’alumnes de Guissona han gaudit de la visita del Manuel i el Sebastià de la Fundació Privada Pere Closa amb l’objectiu d’apropar la realitat gitana a l’àmbit escolar i a la societat en general (llengua, música, història), de contribuir a la ruptura de les idees preconcebudes i dels estereotips sobre el poble gitano i de potenciar una educació intercultural en el marc d’una realitat plural.
Aquest dimecres, els alumnes de quart de primària dels tres centres educatius de Guissona (Escola Ramon Faus i Esteve, Escola Ramon Estadella i Torradeflot i FEDAC Guissona) i els alumnes de secundària del FEDAC Guissona han gaudit de la visita del Manuel i el Sebastià de la Fundació Privada Pere Closa amb l’objectiu d’apropar la realitat gitana a l’àmbit escolar i a la societat en general (llengua, música, història), de contribuir a la ruptura de les idees preconcebudes i dels estereotips sobre el poble gitano i de potenciar una educació intercultural en el marc d’una realitat plural.
A primària han portat l’activitat CONTES RROMANE, contes i llegendes populars gitanes. Els dos artistes gitanos han acompanyat la narració i l’escenificació de dues llegendes amb música de guitarra interpretada en directe. També han introduït el concepte de llengua gitana: el Rromano. Més d’un centenar de nens i nenes han gaudit avui d’aquesta activitat de la que n’han extret: tots són iguals i a la vegada diferents.
Amb els alumnes de secundària del FEDAC Guissona s’ha portat a terme l’activitat QUI SOM ELS ROMA? en la que s’ha explicat l’origen geogràfic i històric del poble gitano, quina és la situació de la seva llengua i la distribució geogràfica actual, així com els símbols identificadors. Els monitors, ajudats pels materials audiovisuals del CD-ROM de cultura gitana Maj Khetane, han passat revista als moments més importants de la història romaní, intentant treure a la llum pública algun dels estereotips que popularment defineixen el poble gitano, anul·lant-los i introduint el concepte d’interculturalitat.
Aquesta activitat, promoguda des del Pla Educatiu d’Entorn, s’ha valorat molt positivament pels centres educatius de Guissona atesa la diversitat cultural de Guissona, ajudant als alumnes a potenciar l’educació intercultural.