Es tracta d’una activitat internacional que es duu a terme mitjançant la xarxa social Twitter que té l’objectiu de mostrar els museus des d’una prespectiva diferent a través dels hasthags que la organització proposa.
Guissona. 10 de maig de 2018.
El Museu de Guissona ha participat, un any més, en la iniciativa Museumweek . Es tracta d’una activitat internacional que es duu a terme mitjançant la xarxa social Twitter que té l’objectiu de mostrar els museus des d’una prespectiva diferent a través dels hasthags que la organització proposa.
Enguany més de 5000 museus, galeries d’art o centres culturals, de més de 100 països diferents han participat en la iniciativa, que cada any creix i es consolida més.
Des del Museu de Guissona valorem molt positivament l’oportunitat de participar en aquesta acció cultural, ja que permet acostar el Museu i el jaciment a més usuaris i a la vegada establir relacions amb altres jaciments i museus d’arreu del món.
Enguany hem tingut la oportunitat d’interactuar amb museus estatals com els andalusos: Museo de Almeria, Museo de Cádiz i Museo de la Alhambra; amb d’altres regions com el Museu de Mallorca, el Museu de Prehistòria de València, el Museo de Palenzuela a Palència, el Museo de Estelas de Abaurrea Alta a Navarra o el Museo Cerralbo i el Museo del Romanticismo a Madrid; amb complexos arqueològics com el Museo Romano Oiasso d’Irún i el Museo Xixón i mantenir viva la conexió amb els museus més propers com el Museu de Lleida, el Museu de la Vida Rural, el Museu d’Arqueològia de Catalunya, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu de Solsona o el Museu de la Conca Dellà.
A més, també ens sentim valorats que el compte oficial organitzador de la setmana, el @MuseumWeek hagi escollit un dels nostres tweets per compartir-lo a nivell mundial.
També volem destacar el fet que durant quatre de les set jornades que va durar la iniciativa, ens haguem pogut situar entre els 10 museus més actius de l’Estat español (en segona, quarta (dos cops) i desena posició) i en tres ocasions, de les quatre, els primers de Catalunya. També destaquem que el dissabte 28 d’abril ens vàrem situar en la setena posició en quan a museus més influents i el mateix dia en el lloc 8 en comentaris rebuts.
Per acabar, la setmana també ha repercutit positivament en l’interés que genera el nostre Museu al Twitter, ja que ha augmentat en 23 seguidors, arribant així als 2.429.