EL PLA EDUCATIU D’ENTORN DE GUISSONA SIGNA CONVENI AMB ASPID PER A PORTAR A TERME LA MENTORIA SOCIOEDUCATIVA

  1. Inici
  2. /
  3. actualitat
  4. /
  5. noticies
  6. /
  7. EL PLA EDUCATIU D’ENTORN...
'

En aquests programes, la persona mentora, com a agent experimentat, ofereix a la persona mentorada acompanyament individualitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic i personal.

 Un any més, el Pla Educatiu d’Entorn de Guissona aposta per la mentoria socioeducativa, entesa com la relació entre una persona amb experiència que acompanya a una altra menys experta a aconseguir els seus objectius.

En aquests programes, la persona mentora, com a agent experimentat, ofereix a la persona mentorada acompanyament individualitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic i personal, i esdevé un referent positiu establint una relació de confiança i suport emocional. D’aquesta manera, els projectes de mentoria socioeducativa esdevenen una estratègia complementària per garantir l’exercici del dret a l’educació i la igualtat d’oportunitats.

En aquesta edició, qui dinamitzarà el programa de mentoria en el Pla Educatiu d’Entorn de Guissona és l’organització lleidatana ASPID, la qual treballa amb l’objectiu d’afavorir la qualitat de vida de les persones, especialment aquelles amb discapacitat i/o situació de vulnerabilitat social (infants, joves, famílies i gent gran).

ASPID realitza mentoria des de l’any 2022 amb caràcter pioner a Lleida, on van posar en marxa el programa Mentoria Socioeducativa TÀNDEM, amb joves estudiants d’ESO que són acompanyats per joves mentors. Així, el Departament d’Educació i la Paeria de Lleida ha treballat en col•laboració amb ASPID en Mentoria Social com a experts en aquesta acció educativa, tal com farà ara amb l’Ajuntament de Guissona. 

El suport d’ASPID en el programa de mentoria del nostre territori arribarà a dos alumnes de l’Institut Guissona, els quals participaran d’aquest projecte que pretén aconseguir que els joves en risc d’abandonar decideixin continuar estudiant, més enllà de l’ESO, i fins a graduar-se als estudis postobligatoris. La mentoria implica un acompanyament individualitzat, d’ajuda, d’orientació i de protecció en el procés de desenvolupament acadèmic i personal, i esdevé un referent positiu establint una relació de confiança i suport emocional. 

Per poder implementar el projecte TÀNDEM a Guissona, serà necessària la implicació de dues persones com a voluntàries que exerciran de mentores. El perfil és el d’una persona, que tingui a partir de 18 anys, disposada a mantenir contacte setmanal amb una persona jove, estudiant de 3r o 4t d’ESO, per fer activitats, compartir moments i experiències lúdiques i diverses. Les persones voluntàries rebran una formació abans de començar i faran aquest acompanyament positiu a l’alumnat mentoritzat des d’ara i fins a final del curs acadèmic 2023-2024.

El Pla Educatiu d’Entorn coordina, juntament amb l’Institut Guissona, l’alumnat participant i el voluntariat, i ASPID, per la seva banda, dona suport i seguiment al desenvolupament del programa.

 

Guissona, 21 de febrer de 2024.