L’Ajuntament de Guissona i FEDAC s’uneixen pel manteniment del Pou del Gel

El centre de la FEDAC a Guissona i l’ajuntament local han iniciat una singular col·laboració en una iniciativa pionera al municipi per tal de vetllar pel bon estat dels seus elements patrimonials. Sota el nom “Apadrinem el nostre patrimoni”,aquest ha assumit el repte de tenir cura del Pou del Gel.

DIVENDRES 20 NOVEMBRE 2015

Divendres, 20 de novembre.

 

L’Ajuntament de Guissona i FEDAC s’uneixen pel manteniment del Pou del Gel

 

GUISSONA.- El centre de la FEDAC a Guissona i l’ajuntament local han iniciat una singular col·laboració en una iniciativa pionera al municipi per tal de vetllar pel bon estat dels seus elements patrimonials. Sota el nom “Apadrinem el nostre patrimoni”, i en el marc de la línia educativa que el centre impulsa com a Escola Verda, aquest ha assumit el repte de tenir cura del Pou del Gel, a través d’una sèrie de compromisos que s’han fixat fins i tot en un document testimonial.

 

Aquest document de compromís va ser signat per ambdues parts, en un acte que va tenir lloc a la sala de plens de l’Ajuntament de Guissona, aquest dimecres al matí. Per part del consistori, van representar el compromís el mateix alcalde, Xavier Casoliva, i la regidora de Turisme, Anna Santacreu. Per part de FEDAC, van fer-ho la seva directora, Núria Llordés, i al voltant d’una vintena d’alumnes del mateix centre, dos per cadascuna de les seves classes, des de P3 a 4t d’ESO.

 

A més de les autoritats locals, també van dirigir-se als assistents dues alumnes de 4t d’ESO, Ester Guixé i Noa Zamora.

 

Amb la signatura del document, ambdues parts es comprometen, entre altres coses, a promoure activitats per donar a conèixer el Pou del Gel de Guissona al màxim nombre de població possible, a fomentar el seu bon estat de conservació o a tenir-ne cura d’una manera activa. Cal dir que, amb aquest objectiu, FEDAC Guissona està ja planificant tot una sèrie d’activitats amb aquest objectiu per al pròxim trienni.

 

Cal dir que el document signat no té cap validesa legal, però sí un fort contingut protocol·lari i un valor simbòlic  important per a tot el alumnat implicat en el projecte.