Per tercer any consecutiu, des del 26 d’abril al 7 de maig, la sala escolar municipal, acull el Parc Infantil de Trànsit que ofereix el Servei Català de Trànsit i pel qual hi passaran més de 500 nens dels centres educatius de la nostra vila.
Per tercer any consecutiu, des del 26 d’abril al 7 de maig, la sala escolar municipal, acull el Parc Infantil de Trànsit que ofereix el Servei Català de Trànsit i pel qual hi passaran més de 500 nens dels centres educatius de la nostra vila.
Durant el curs 2009-2010 els centres educatius de Guissona, juntament amb el Pla Educatiu d’Entorn es troben dins del Pla Pilot per a la Mobilitat Segura, una experiència que es porta a terme a nivell de tot el territori català amb una desena de municipis. D’acord amb aquest Pla enguany tots els centres educatius de la nostra vila, a partir de l’educació infantil i fins al batxillerat han incorporat experiències de mobilitat segura dins els currículums dels alumnes.
A nivell de municipi, el Pla Educatiu d’Entorn, juntament amb el Servei Català de Trànsit van realitzar una activitat de simulació d’un accident d’autobús en el marc de la IV FESTA D’ENTITATS PROMARATÓ DE TV3 i durant aquests dies es porta a terme el PARC INFANTIL DE TRÀNSIT. Es preveu poder portar a terme alguna altra activitat abans de finals de curs.
Enguany, és el tercer any consecutiu que el Parc Infantil de Trànsit arriba a la nostra vila, per ell hi passen els alumnes des de primer de primària fins a primer d’ESO de l’Escola Ramon Faus i Esteve, del Col·legi Mare de Déu del Roser i de l’Institut Guissona.
El parc d’educació viària està format per diferents escenaris que permeten oferir experiències de mobilitat als nens, nenes i joves. Simulen espais urbans en els quals els participants actuen com a vianants i com a conductors de bicicleta i de ciclomotor.
El parc no funcionen de forma aïllada, sinó com a complement de les activitats d’educació per a la mobilitat segura que es realitzen, aportant experiències reals als participants d’un procés formatiu.
Es tracta de crear un espai d’aprenentatge es els quals es combinin les activitats prèvies de preparació de la conducció (revisió de la bicicleta, adequació del casc…) i la mobilitat a la via pública. Per això és important que hi hagi la participació dels monitors i dels formadors.