TORNA LA FORMACIÓ DE MESTRES A GUISSONA DINS DEL PROJECTE L’ETAPA EDUCATIVA 0-6

Aquest dilluns, 11 de febrer s’ha iniciat la tercera fase del projecte L’ETAPA EDUCATIVA 0-6 A GUISSONA: CONÈIXER, INTERPRETAR I PROJECTAR CANVIS PER TRANSFORMAR L’ESCOLA, un projecte promogut i finançat des de la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Guissona, sota el paraigües del Pla Educatiu d’Entorn, i que es desenvolupa des del Centre d’Innovació i Formació en l’Educació de la Universitat de Vic.

DIMARTS 12 FEBRER 2019

 

Aquest dilluns, 11 de febrer s’ha iniciat la tercera fase del projecte L’ETAPA EDUCATIVA 0-6 A GUISSONA: CONÈIXER, INTERPRETAR I PROJECTAR CANVIS PER TRANSFORMAR L’ESCOLA, un projecte promogut i finançat des de la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Guissona, sota el paraigües del Pla Educatiu d’Entorn, i que es desenvolupa des del Centre d’Innovació i Formació en l’Educació de la Universitat de Vic.

Tots els centres d’educació infantil de la vila de Guissona:   la Llar d’Infants Patufet, l’Escola Ramon Faus i Esteve, l’Escola Ramon Estadella i la Fedac Guissona participen en aquest projecte que es va iniciar al curs 2016-2017 i que enguany comptarà amb dues sessions plenàries en les que hi participa tot el professorat i amb actuacions in-situ dins dels centres, on cada centre decideix en quin àmbit vol millorar: patis, racons, .... La darrera sessió serà una visita d’experiències en educació 0-6 anys a l’Escola El Roure Gros de Vic, el proper mes de maig.

L’objectiu principal del projecte és reflexionar per proposar canvis a les Llars d’infants i Parvularis de Guissona per tal de donar més coherència a l’etapa de l’educació infantil 0-6 a la població.

L’equip formador proposa uns temes o àmbits clau en el debat pedagògic contemporani i les escoles tindran un rol actiu i escolliran els temes a profunditzar per aquesta formació/assessorament segons els interessos i necessitats dels centres.

Alguns tòpics que s’aborden al llarg de la formació són:

• L’autonomia de l’infant

• Els temps de l’escola i els temps de la infància

• L’espai de l’escola com espai de relació, joc i aprenentatge pels infants i pels adults

• Els materials a l’escola i la seva funcionalitat

• L’estètica a l’aula i els espais comuns de l’escola

• L’espai exterior (outdoor education) i la descoberta de l’entorn

• La participació de les famílies a l’educació infantil

• El rol del mestre/a en el procés d’ensenyament-aprenentatge dels infants

• La continuïtat amb el primer cicle de l’Educació Primària

• El treball en equip a l’escola del segle XXI

Més d’una trentena de mestres dels centres educatius de Guissona ja han participat en aquestes tres edicions de la formació que valoren i que s’han introduït en la millora del funcionament dels centres i de les aules.