ELS MARGENERS DE GUISSONA CELEBREN LA SEVA DIADA AL SEU LOCAL

  1. Inici
  2. /
  3. actualitat
  4. /
  5. noticies
  6. /
  7. ELS MARGENERS DE GUISSONA...
'

A la plaça del Bisbe Benlloch, a quarts de sis de la tarda del passat dissabte 22 de març i amb motiu de l’anomenada Diada del Local, es va celebrar la primera actuació d’aquesta temporada a casa dels guissonencs.

La Diada del Local, tradicionalment, dona el tret de sortida al curs als de la Segarra, però atípicament enguany els Margeners de Guissona el van encetar el passat diumenge a Santpedor, amb les colles local i fillols (Castellers de Santpedor i Malfargats de Pallars). Pels de Guissona, la segona actuació castellera i primera actuació a casa de la temporada va tenir lloc amb certa fresqueta, el cel ennuvolat i amb algun bri de llum a primera hora.

Els segarrencs, com a organitzadors van convidar les colles Castellers de l’Adroc, Castellers de Lleida i la Jove de l’Hospitalet, no sols per omplir plaça i fer castells sinó també per fer xaranga, sopar popular de cocs i nit musical en obert a tothom.

Abans de començar, però, els margeners van alçar un emotiu pilar de dol en commemoració a la Núria, una margenera que traspassà a principis d’any.

Seguidament, les colles van alçar els seus pilars d’entrada que van ser: dos pilars de quatre per part dels de Guissona, un pilar de quatre per part dels provinents de Sant Andreu de la Barca i Pallejà, dos pilars de quatre dels de la capital del Segrià i un pilar de quatre dels vinguts de l’Hospitalet de Llobregat.

Els amfitrions amb camisa color marró terra mullada, que de poc no es mulla literalment, van executar un tres de set, seguit d’un cinc de sis i per acabar un quadre de sis amb agulla.
A continuació, la colla de l’Adroc, els de la camisa de quadres liles i negres, van alçar un tres de sis, seguit d’un quatre de sis i un tres de sis amb agulla per acabar.
Tot seguit, els lleidatans amb bona quantitat de camises bordeus, padrins dels Margeners juntament amb Castellers de Cornellà, van alçar un tres de set, després un cinc de set i finalment un quadre de set amb agulla.
Tancaren rondes els de l’Hospitalet, amb poques camises del color verd carxofa, però que aconseguiren aixecar un tres de sis, seguit d’un pilar de quatre i per concloure un pilar de quatre aixecat per sota.

Per acabar i de forma simultània, les quatre colles alçaren els pilars de sortida, repetint els mateixos que van fer a l’entrada, dos pilars de quatre per part dels Margeners Guissona, un pilar de quatre per part dels Castellers de l’Adroc, dos pilars de quatre dels Castellers de Lleida i un pilar de quatre dels de la Jove de l’Hospitalet.

Resum de l’actuació de la Diada del Local dels Margeners de Guissona, dissabte 22 de març de 2025:

Margeners de Guissona: pd4 de dol, 2pd4, 3d7, 5d6, 4d6a, 2pd4

Castellers de l’Adroc: pd4, 3d6, 4d6, 3d6a, pd4

Castellers de Lleida: 2pd4, 3d7, 5d7, 4d7a, 2pd4

Colla Jove de l’Hospitalet: pd4, 3d6, pd4, pd4xs, pd4

La pròxima actuació dels Margeners de Guissona serà diumenge 30 a Barcelona on juntament amb els Sagals d’Osona se celebrarà la Diada del Safareig dels amfitrions Castellers de la Sagrada Família. Amb l’esperada i desitjada bona participació de tots i totes en els assajos i les diades següents a Barcelona i Sant Guim de Freixenet, es fixa l’horitzó en configurar una millor Diada del XVIII aniversari a Guissona!

Guissona, 22 de març de 2025.